VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ A PROVOZNÍ PODMÍNKY K POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB
dle §1751 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
(dále jen „občanský zákoník“) vydané Ukrajinská iniciativa Jižní Moravy z.s.
Čl.1 Úvodní ustanovení
1. Poskytovatel:
Název: Ukrajinská iniciativa Jižní Moravy
IČO: 03305252
Sídlo: Starobrněnská 690/15 602 00 Brno
Kontaktní osoby: Olena Vashchenko, Nikol Svidzinska
Adresa: Moravské nám 690/15, 60200
Tel: 728-306-440
E-mail: info@ukrijm.cz
(dále jen „poskytovatel“)
2. Kurz: kroužky pro děti v Ukrajinském centru v Brně (dále také “kurz”).
3. Objednatel: osoba, která uzavřela smlouvu o poskytování služeb prostřednictvím objednávkového formuláře ve prospěch studenta.
4. Student: nezletilé dítě, které na základě přihlášky a provedené platby navštěvuje kroužek. Student činí právní úkony uvedené v těchto VOP prostřednictvím svého zákonného zástupce.
5. Objednávkový formulář:aplikace poskytovatele dostupná přes webové rozhraní na adrese https://www.ukrijm.cz
6. Tyto všeobecné obchodní a provozní podmínky k poskytování služeb (dále jen „VOP“) upravují vzájemná práva a povinnosti poskytovatele a objednatele, vzniklé v souvislosti, nebo na základě smlouvy o poskytování služeb (dále jen „smlouva“) uzavřené prostřednictvím objednávkového formuláře.
7. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí smlouvy o poskytování služeb. Odchylná ujednání ve smlouvě o poskytování služeb mají přednost před ustanoveními VOP. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP.
VOP. Čl.2 Uzavření smlouvy
1. Objednateli může provést objednávku kurzu prostřednictvím objednávkového formuláře. Objednatel v rámci objednávkového formuláře vyplní tyto údaje: jméno a příjmení studenta, datum narození, adresa, jméno a příjmení zákonného zástupce, adresa, telefon, email. Objednatel je povinen uvádět správné a pravdivé údaje.
2. Před odesláním objednávky kurzu je objednavateli umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Před odesláním objednávky je objednatel povinen souhlasit s těmito VOP. Objednávku odešle objednavatel poskytovateli kliknutím na tlačítko „Objednat kurz“. Údaje uvedené v objednávce jsou poskytovatelem považovány za správné.
3. Po přijetí objednávky poskytovatel pošle objednateli email o přijetí objednávky a výzvu k platbě/fakturu na emailovou adresu objednatele.
4. Všechny objednávky přijaté objednatelem jsou závazné. Objednatel může zrušit objednávky dosud nepotvrzené poskytovatelem, a to telefonicky na kontaktním telefonním čísle poskytovatele, nebo na kontaktní emailovou adresu poskytovatele. Pozdější zrušení objednávky je možné pouze po dohodě s poskytovatelem.
5. Smlouva o poskytování služeb mezi poskytovatelem a objednatelem je uzavřena zaplacením ceny za služby řádně a včas (tj. je uhrazena celá částka v termínu splatnosti).
6. Objednatel souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy. Náklady vzniklé objednateli při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), si hradí objednatel sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
Čl. 3 Kroužky
1. Kroužky, které Vám nabízíme:
- Divadelný kroužek “Divadelko”
- Pěvecké studio “Spivanočky”
- Matematický kroužek “Logika”
- Kroužek malování “Art Magie”
- Hudební kroužek “Kytara”
2. Vyučování bude probíhat v rozsahu jednou nebo dvakrát týdně v předem stanovených časech na sjednaném místě v souladu s rozvrhem uvedeným na Internetové stránce https://www.ukrijm.cz;
3. Výuka probíhá primárně prezenční formou v učebnách, a v případech dle čl. 6 odst. 9 těchto VOP online.
4. Poskytovatel se zavazuje dodržet plánovaný rozsah výuky. V případě zrušení lekce pro překážky ze strany poskytovatele, se poskytovatel zavazuje tuto výukovou hodinu nahradit v nejbližším možném termínu. V případě absence studenta na lekci z důvodů na straně objednatele je nahrazení lekce na dohodě mezi oběma stranami. V případě, že náhradu výuky není možné provést, objednatel nemá nárok na vrácení peněz.
5. Nahrazení lekcí je možné pouze ve vyučovací dobu.
6. Výuka se neprovádí v případě, že den výuky připadá na státní svátek a v období prázdnin stanoveným zákonem.
7. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to vždy na dobu trvání školního roku.
8. Účast studenta na kurzu může být ukončena: a. dohodou stran; b. odstoupením od smlouvy ze strany poskytovatele z důvodů hrubého porušení školních povinností nebo hrubého chování studenta. V tomto případě se kurzovné nevrací.
Čl.4 Cena a platební podmínky
1. Školní rok se dělí na tři období (trimestry): zimní období (1.trimestr), jarní období (2.trimestr) a letní období (3.trimestr). Výuka v zimním období probíhá od druhé půlky září do konce prosince, výuka v jarním období trvá od začátku ledna do konce března a výuka v letním období trvá od začátku dubna do konce června.
2. Cena kurzovného za jeden trimestr je následující:
- Divadelný kroužek “Divadelko” a. smluvní cena pro první dítě za výuku v každém trimestru školního roku je 1500 Kč (jeden tisíc pět set korun českých)
- Pěvecké studio “Spivanočky” a. smluvní cena pro první dítě za výuku v každém trimestru školního roku je 1500 Kč (jeden tisíc pět set korun českých )
- Hudební kroužek “Kytara” a. smluvní cena pro první dítě za výuku v každém trimestru školního roku je 1500 Kč (jeden tisíc pět set korun českých)
- Matematický kroužek “Logika” a. smluvní cena pro první dítě za výuku v každém trimestru školního roku je 1000 Kč (jeden tisíc korun českých)
- Kroužek malování “Art Magie” a. smluvní cena pro první dítě za výuku v každém trimestru školního roku je 1000 Kč (jeden tisíc korun českých)
b. pro druhé a další dítě objednatele má objednatel nárok na slevu ve výši 25 % od smluvní ceny;
3. Kurzovné se hradí třikrát ročně ve splátkách, a to kurzovné za 1., 2. a 3. trimestr výukové doby.
4. Výzva k uhrazení kurzovného za 1. trimestr bude objednateli doručena po přijetí objednávky na základě vyplnění objednávkového formuláře objednatelem současně s potvrzením o přijetí objednávky. Výzva k uhrazení kurzovného za II. trimestr roku bude objednateli doručena před zahájením 2. trimestru v průběhu měsíce ledna. Výzva k uhrazení kurzovného za III. trimestr bude objednateli doručena před zahájením 3. trimestru v průběhu měsíce března.
5. Kurzovné je splatné do 7 dnů ode dne doručení výzvy k platbě/faktury na emailovou adresu objednatele.
6. Kurzové dle smlouvy objednatel uhradí poskytovateli bezhotovostně převodem na bankovní účet poskytovatele uvedený ve výzvě k úhradě, konkrétně:
▪ FIO Bance, číslo účtu 2701728108/2010 s variabilním symbolem a příjmením a jménem dítěte.
7. V případě pozdějšího nástupu do kurzu bude kurzovné sníženo o poměrnou část za proběhlou výuku.
8. V případě absence nebo ukončení docházky (během již zaplaceného trimestru) ze strany studenta, nemůže být uplatňován nárok na vrácení kurzovného.
Čl.5 Odpovědnost za škodu
1. Poskytovatel není odpovědný za případnou škodu způsobenou nezletilým dítětem v případě poškození školního majetku. Objednatel (zákonný zástupce) hradí náklady vzniklé škody do 30 dnů od jejího vyčíslení.
2. Poskytovatel nenese odpovědnost za škodu způsobenou na věcech, které si studenti, zákonní zástupci či jejich návštěvy v prostorách, kde probíhá vyučování, odloží.
Čl. 6 Právo odstoupit od smlouvy
1. Objednatel, který je spotřebitel (dále v tomto článku jen „spotřebitel“), má v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit, a to do 14 dnů od uzavření smlouvy. Odstoupení od smlouvy musí být poskytovateli odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.
2. Spotřebitel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nemá právo odstoupit od smlouvy, jestliže kurz byl splněn s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, přičemž poskytovatel tímto spotřebiteli sděluje, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
3. Pro odstoupení od smlouvy může spotřebitel využít vzorový formulář poskytovaný poskytovatelem, jenž tvoří přílohu č. 1 těchto VOP. Odstoupení od smlouvy může spotřebitel zasílat na kontaktní emailovou adresu poskytovatele. Pro doručování odstoupení od smlouvy platí ustanovení čl. 8 těchto VOP.
4. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší. Poskytovatel okamžikem přijetí odstoupení znepřístupní spotřebiteli/studentovi kurz a vrátí do 14 dnů spotřebiteli kurzovné, popř. poměrnou část, a to stejným způsobem, jakým je poskytovatel od spotřebitele přijal.
5. Poskytovatel má právo odstoupit od smlouvy v případech uvedených v těchto VOP a dále v případě, že kurz není možné za původních podmínek dodat, nebo se plnění stane objektivně nemožným, nebo pokud nemá objednatel vyrovnány veškeré závazky vůči poskytovateli splatné ke dni dodání objednávky. V takovém případě zašle poskytovatel odstoupení na e-mail objednatele uvedený v objednávkovém formuláři, vrátí poskytovatel objednateli kurzovné do 14 dnů od odeslání odstoupení, a to bezhotovostně, a to stejným způsobem, jakým je poskytovatel od objednatele přijal.
6. V případě tzv. vyšší moci (vis maior dle § 1765 občanského zákoníku) nebo nuceného přerušení výuky, kdy změna okolností nemohla být předem předpokládána ani ovlivněna, a nastala až po uzavření smlouvy, si poskytovatel vyhrazuje právo volit podle situace jednu z uvedených možností: a) zajistit pokračování kurzu online lekcí nebo videolekcí,
b) posunout plnění běhu kurzů na dobu, která to opět umožní, byť se zpožděním.
7. Právo odstoupit od smlouvy dle tohoto článku nemá objednatel, který koupil kurz pro své podnikatelské účely.
Čl. 7 Ochrana osobních údajů
1. Poskytovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a zákonem, který tento zákon ve smyslu provedení výše uvedeného nařízení nahradí (dále jen jako „ZOOÚ“).
2. Osobní údaje budou zpracovány za účelem naplnění smluvního vztahu mezi objednatelem a poskytovatelem.
3. Objednatel bere na vědomí, že poskytovatel bude v postavení správce osobních údajů zpracovávat osobní údaje objednatele, zákonného zástupce a studenta a objednatel tak uděluje souhlas poskytovateli, aby zpracovával osobní údaje objednatele a studenta v rozsahu: • jméno a příjmení; • datum narození; • adresa; • telefon; • email.
4. Osobní údaje budou zpracovávat pověření zaměstnanci poskytovatele nebo zpracovatel osobních údajů, se kterým má poskytovatel uzavřenou smlouvu o zpracování osobních údajů.
5. Poskytovatel zpracovává údaje výhradně v zemích Evropské Unie.
6. Objednatel má, kromě práva vznesení námitek, také právo:
• vzít souhlas kdykoliv zpět;
• požadovat po poskytovateli informaci, jaké osobní údaje zpracováváme;
• požadovat kopii zpracovávaných osobních údajů;
• vyžádat si přístup k těmto údajům a nechat je aktualizovat nebo opravit;
• popřípadě požadovat omezení zpracování;
• požadovat po nás výmaz těchto osobních údajů;
• na přenositelnost údajů;
• v případě pochybností o zákonném zpracování osobních údajů podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů.
7. Práva uplatnitelná u poskytovatele lze uplatnit na kontaktní emailové adrese poskytovatele. Pro doručování platí ustanovení čl. 8 těchto VOP.
8. Objednatel dále uděluje poskytovateli souhlas k pořizování, používání a zveřejňování obrazových snímků (fotografií) a obrazových a zvukových záznamů dítěte a jeho projevů (audio/video nahrávky) a zveřejňování výtvarných či jiných prací mého dítěte (opatřených jménem a příjmením) v prostorách budovy školy, na přehlídkách a soutěžích, v propagačních a informačních materiálech spolku, na webových stránkách spolku, na stránkách sociálních médií, v tisku a dalších médiích, a to po celou dobu docházky a po dobu archivace výše jmenovaných materiálů pro účel budování dobrého jména spolku.
9. Souhlas dle předchozího odstavce může být vzít zpět, příp. může být výslovně odmítnut, a to prostřednictvím písemného oznámení na kontaktní emailovou adresu poskytovatele. Objednatel může odmítnout udělit tento souhlas celkově nebo pro případ každého jednotlivého média. Poskytovatel výslovně stanoví, že případné odmítnutí nebude mít žádný dopad na objednatele nebo studenta.
Čl.8 Komunikace
1. Smluvní strany mohou veškerou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím emailové komunikace, a to na emailovou adresu, která byla objednatelem uvedena v objednávkovém formuláři a na kontaktní adresu poskytovatele uvedenou v záhlaví těchto VOP.
Čl.9 Závěrečná ustanovení
1. Veškerá ujednání vyplývající z těchto VOP se řídí platným a účinným právním řádem České republiky. Pokud vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem.
2. V těchto VOP, pokud z kontextu jasně nevyplývá jinak, zahrnuje význam slova v jednotném čísle rovněž význam daného slova v množném čísle a naopak.
3. V případě, že jsou tyto VOP k dispozici ve více jazykových verzích, má přednost česká verze. Poskytovatel v takovém případě neodpovídá za správnost takového překladu.
4. S ohledem na to, že smluvní vztahy vyplývající z těchto VOP jsou zakládány na delší dobu, a po tuto může dojít ke změnám na trhu či legislativě, vyhrazuje si poskytovatel ve smyslu § 1752 občanského zákoníku oprávnění tyto VOP v přiměřeném rozsahu měnit. Nové znění VOP zveřejní poskytovatel na svých www stránkách.
5. V případě, že některé ustanovení těchto VOP je neplatné, neúčinné nebo nepoužitelné (nebo se takovým stane), použije se namísto něj ustanovení, které se svým smyslem nejvíce blíží neplatnému, neúčinnému nebo nepoužitelnému ustanovení. Neplatností, neúčinností nebo nepoužitelností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
6. V otázkách neupravených těmito VOP se právní vztah řídí obecnými právními předpisy.
7. Případné stížnosti vyřizuje poskytovatel prostřednictvím kontaktního emailu uvedeného v záhlaví těchto VOP.
8. V případě dotazu k těmto VOP poskytne poskytovatel bezodkladně veškeré potřebné informace.
9. Přílohou č. 1 těchto VOP je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
Tyto provozní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.9.2024.